Apple ser guld

Ja, Apple vill ligga på toppen, men det är inte för att skryta om deras placering som de börjat lansera produkter i guld. Det har med Asien och trender att göra. Trender som många trogna anhängare gillar. 

11344580-iphone-6-goldAtt byta glas iphone eller lämna in för repor är saker vi är otroligt bra på. Bättre än att uppdatera när de sker uppdateringar. Kanske för att vi vill hålla våra kära ägodelar så fina som möjligt. Speciellt om allt fler teknikprylar kommer med ett guldöverdrag som de verkar göra hos teknikföretaget Apple. Eller, guld kanske är att ta i, men det kommer med en guldfärg. Om detta skriver tidningen Nyteknik.se och menar på att det handlar om att man ska signalera ett budskap och budskapet är tre bokstäver som bokstaverar lyx. Guld är kanske inte den mest populära färgen i USA eller i Europa där stål är det som säljer, men i Asien är marknaden stor. Och när man ser att det finns ett utbud där så satsa man – och det är även många runtom i världen som gärna hänger på och väljer guld.

“Det finns en förklaring till varför Apple är så besatt av guld. Det finns ett klart budskap som går ut från företaget och det är – lyx.”

Men det handlar inte om att man ska föras tillbaka några decennier utan om att det ska vara stilrent och kännas fräscht och lyxigt. De guldiga produkterna har slagit stort och det är många som både pratar och lyfter upp dem, men självklart sedan även köpa produkterna. Så, kanske är det bara en tidsfråga innan guld placerar sig som nummer ett, som sig bör.